Handelsbetingelser

Betaling

Visakort – VisaDK – Visa Electron -Mastercard – Maestro

Sikkerhed i QuickPay

QuickPay betalingsløsningen benytter SSL-kryptering i kommunikationen med indløsere. Ligeledes benyttes SSL-kryptering i kommunikationen mellem kunderne og serveren, hvor QuickPay er placeret. Dette betyder, at alle oplysninger, der sendes over internet, er krypteret med et sikkerheds-certifikat. Dette gør, at det ikke er muligt for uvedkommende at opsnappe informationer om kundernes kreditkort.

Levering

GLS til nærmeste pakkeshop:

0kg til  5kg     – Pris kr. 46,-
5kg til 10kg    – Pris kr. 58,-
10kg til 15kg  – Pris kr. 74,-
15kg til 18kg –  Pris kr. 86,-

GLS direkte til adressen:

0kg til   5kg    –  Pris kr.   81,-
5kg til 10kg    –  Pris kr.   70,-
10kg til 15kg  –   Pris kr.  98,-
15kg til 18kg  –  Pris kr.  110,-

Personlig afhentning på firmaadresse: Efter aftale

Der tages forbehold for prisfejl, udsolgte varer, trykfejl og udskudt leveringstid.
Levering med GLS indenfor 2-5 hverdage eller efter aftale.

Vi sender kun pakker til Danmark (ej heller Grønland og Færøerne)

Forsendelse til andre lande i EU sker kun efter speciel aftale.

Varerne kan også afhentes på adressen efter nærmere aftale.

Fortrydelsesret:

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os (undtaget er foderartikler).

Papegøjelegetøj og andre artikler må ikke have været i kontakt med fugle af
hygiejnemæssige årsager.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives pr. email på: info@parrot.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt
opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte
vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din
ordrebekræftelse/vare og her:  fortrydelsesformular

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig
meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har
meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse
med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen tilbagesendes i samme stand som ved leveringen
og er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad
der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre
ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men må
ikke have været i kontakt med fugle.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig
af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af
en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden
leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse
og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om
din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme
betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt
har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da
har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Parrot.dk -Thomas Thaarupsvej 70 – 8230 Åbyhøj

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående
adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder
vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på http://www.parrot.dk  har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det
betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen,
afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en
fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd eller almindelig slitage.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du
reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Parrot.dk
Thomas Thaarupsvej 70 – 8230 Åbyhøj

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for
afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Parrot.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit
udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og
hvorfor. Indehaveren af Parrot.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Quickpay krypterer dine kundeoplysninger.

Oplysninger afgivet til Parrot.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer
ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Parrot.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret
til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven
og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Parrot.dk  via e-mail: info@.parrot.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@parrot.dk. Hvis det ikke lykkes os at
finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor
er opfyldt.

parrot.dk